Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul'da Yavuz Sultan Selim
köprüsü üzerinden Avrupa Yakası’ndan başlayarak, Anadolu Yakası’na transit
geçiş sağlayan bir otoyoldur. Farklı bağlantı yolları ile birlikte çok önemli
bir geçiş hattı oluştururken, otoyol 2012 yılında ihale edilerek inşaatı tüm
aşamaları ile birlikte geçtiğimiz yıllara kadar devam etmiştir. Bu süreç
içerisinde de Kuzey Marmara otoyolu
emlak piyasası çok büyük bir hareketlilik kazanarak önemli gelişmeler
yaşanmıştır.
Yaklaşık 5 yıl öncesinde Kuzey Marmara Otoyolu emlak
piyasası hakkında yayılan birçok haber ile birlikte özellikle konut ve arsa
satışlarında önemli gelişmeler, artışlar ve değişimler yaşandığı bilinmektedir.
Bilhassa otoyolun inşaatı sürecinde hem İstanbul hem Kocaeli hem de Sakarya
gibi kentlerde emlak piyasası yoğun bir hareketlilik yaşamıştır. Otoyolun
trafik seyri üzerinde rahatlatma sağlaması, ulaşımı daha kısa ve düzenli bir
hale getirmesi ve çevresinde yapılaşma anlamında da katkı sağlaması çok önemli
noktalardır.
Kuzey Marmara Otoyolu Emlak Piyasasının Nasıl Etkiledi?
Günümüzde yapımı büyük oranda tamamlanmış olan Kuzey Marmara
Otoyolu sayesinde güzergâh üzerinde Tekirdağ, Düzce, Kocaeli, İstanbul ve
Sakarya gibi önemli kentler yer alıyor. Yıllardır yapılan çalışmalar ile
birlikte proje çok büyük bir noktaya ulaşırken, Kuzey Marmara otoyolu emlak
piyasası açısından değerlendirme noktasına çok önemli katkılar sağladı. Geçiş
gerçekleştirdiği illerde özellikle konut fiyatlarında çok büyük bir yükseliş
görülürken, güzergâh ve bağlantı yollarında konut fiyatlarında %40 ile %90
arasında bir artış ile karşılaşılabiliyor.
2016 yılında Yavuz Sultan Selim köprüsü trafiğe açılırken,
hemen devamında Silivri’de Kınalı'dan Sakarya’da Akyazı'ya kadar devam edecek
Kuzey Marmara Otoyolu güzergahı oluşturuldu. Güzergâh üzerinde yer alan
bağlantı yolları ile birlikte bölgede emlak piyasası çok büyük bir artış
kazandı. Örnek olarak Tekirdağ'da projenin başlaması ile birlikte son yıllar
içerisinde çok büyük bir konut fiyatı artışı ile karşılaşılmıştır. Bölgede
konut metrekare satış fiyatları günümüzde yaklaşık 20.000 TL gibi rakamlara
ulaşmıştır.
Benzer bir etki İstanbul'da da görünürken, İstanbul'un
birçok farklı ilçesinde konut fiyatları büyük bir değişim göstermektedir. Zira
yine Kocaeli'de ise günümüzde Gebze gibi ilçelerde 20.500 TL gibi metrekare
fiyatları ile karşılaşılmaktadır. Artışlar Sakarya gibi farklı kentlerde de
görülürken, konut fiyatlarındaki bu artış bölgedeki konut inşaatlarına da artış
göstermesine ve aynı zamanda imar planlarının yenilenmesi ile birçok inşa
edilecek yeni arsanın oluşturulmasını da sağlamaktadır.
Kuzey Marmara Otoyolu Emlak Piyasası Nasıl Değişiyor?
Türkiye'nin dört bir tarafında her geçen gün başlayan yeni
çalışmalar ile farklı ulaşım yolları ve otoyollar inşa edilirken, bu yeni
ulaşım yolları çevrelerinde de önemli değişimler ortaya çıkarıyor. Örnek olarak
Kuzey Marmara otoyolu emlak piyasası son yıllarda çok büyük bir değişim ile
karşılaşırken, çevresinde yer alan İstanbul, Düzce, Kocaeli, Sakarya ve
Tekirdağ gibi kentler her geçen gün uzayan otoyol sayesinde farklı bölgelerinde
gelişimler elde ediyor.
Otoyolun etki sağladığı kentler içerisinde özellikle daha önceden
tarım arazisi ve yerleşim dışı arazi olarak bulunan arsalar bugün yeni
yerleşimler için imarlı ve açık konumlar haline dönüşüyor. Örnek olarak
Düzce'de yakın süreç itibarı ile kiralık ve satılık konutlarda metrekare başına
5.000 ile 10.000 arasında değişen rakamlar ile karşılaşılabiliyor. Üstelik
birkaç yıl öncesine kadar çok daha düşük olan bu rakamlar karşısında bugün 100
metrekare bir daire aylık 10.000 TL gibi rakamlar ile kiralanabiliyor.
Değişim kentleşme ve yaşam alanlarında da ortaya çıkarken,
emlak piyasası açısından özellikle yeni yapılar çevrelerinde de sosyal alanlar
ve yeni yaşam alanları oluşmasını sağlıyor. Bölgede yeni konutlar ile birlikte
inşa edilen sosyal kullanım alanları, resmi kurumlar, tatil alanları, yeşil
alanlar, spor ve kültür alanları gibi birçok artı bölgelerde yeni yaşanabilir
kasaba ve hatta ilçelerin ortaya çıkmasına öncül oluyor.
Kuzey Marmara Otoyolu Emlak Piyasası İmarlı Arsaları
Popülerleştiriyor
Bölgede özellikle imara açık konumda bulunan arsalar çok
popüler bir konuma gelirken, Kuzey Marmara otoyolu emlak piyasası üzerinde
birçok kişi yeni arsa ve araziler temin etmek istiyor. İstanbul çerçevesinde
bakıldığında özellikle Beykoz, Şile ve Çekmeköy civarında araziler çok daha
büyük bir değer kazanmaya başlarken, kırsal alanlarda dahi talep artıyor ve bu
bölgelerde dahi arsa fiyatları hatta tarla fiyatları metrekarede 3000 TL gibi
rakamlara ulaşıyor.
Otoyolun farklı güzergahlarında özellikle manzara ve çevre
koşulları gibi artılar değerlendirildiğinde katlanarak artan fiyatlar ile
karşılaşma ihtimali de yer alıyor. Bazı bölgelerde %150 gibi artışlar
görülürken, örneğin Kurtköy İstanbul'un en popüler bölgelerinden birini
oluşturmaya başlıyor. Bir zamanlar İstanbul Anadolu Yakası'nda çoğu kişinin
bilmediği ve yüksek değer göstermeyen Pendik dahi yüksek arsa satış fiyatları
ile popülerliğini arttırıyor.
Özellikle İstanbul gibi büyük kentlerin yaşam konusunda
ortaya çıkardığı zorluklar, çok yüksek nüfuslar ve pahalılık gibi koşullar göz
önüne alındığında Kuzey Marmara otoyolu emlak piyasası içinde özellikle göç çok
önemli bir ayrıntı oluşturuyor. İnsanlar İstanbul dışında artık değerli ve daha
kolay yaşanabilecek alanların ortaya çıktığını gördükçe otoyolun etrafında
şekillenen yeni yaşam alanlarında yerleşim gerçekleştirmek için İstanbul'dan ve
kalabalığından uzaklaşıyor.
Yükselen bu değeri daha iyi keşfedebilmek ve bu bölgede
gayrimenkul yatırımı yapabilmek için bugün sayfamızda sunulan her imkânı
değerlendirebilirsiniz. Premar
Gayrimenkul Danışmanlığı sizlere Türkiye'nin tüm kentlerinde en iyi
gayrimenkul piyasası avantajlarını sağlayabilmek için sürekli gelişen bir
firmadır. Bu bağlamda Kuzey Marmara otoyolu emlak piyasası üzerinde her geçen
gün gelişen noktaları takip edebilmek ve bölgede gayrimenkul piyasası üzerinde
hak sahibi olabilmek için firmamız ile iletişime geçebilirsiniz.
Not: Yazımızda yer alan rakamlar Temmuz 2024 tarihli
araştırmalarımıza dayanan ortalama verilerdir. Enflasyon gerekçesiyle ilerleyen
tarihlerde rakamlarda değişiklik görülmesi beklenmektedir.