Emlakçılık yani gayrimenkul danışmanlığı, çalışma alanının
odağında temel olarak müşteriyi bulundurur. Yani sürekli bir şekilde yeni bir müşteri
kitlesi ihtiyacı devam etmektedir. Müşteri kitlesinin yenilenmesi ve giderek
artış göstermesi için de temel anahtar müşteri memnuniyeti olmak ile birlikte
bu da sektör ve sektör çalışanları için daha yüksek gelir anlamına gelir.
Emlakçılıkta Nasıl Müşteri Bulunur?
Emlakçılık çok klasik bir tabir olarak genellikle halk
tarafından kabul edilmiş bir meslek türüdür. Günümüzde daha spesifik ve teknik
anlamda gayrimenkul danışmanlığı gibi daha fazla eğitim bazlı ve sistematik bir
meslek yer alır. Ancak temelinde her iki meslek aynı amaca ve aynı çalışma
alanına sahiptir. Sürekli bir şekilde müşteri ihtiyacı bulunan bu sektörde yeni
bir müşteri, daha fazla gelir ve daha geniş bir portföy anlamına gelir.
Müşterinin yenilenmesi ve artması için de emlakçılıkta yeni
müşteriyi bulmanın yolları her zaman araştırılır. Aslında net bir şekilde bu
artıyı elde etmek için ifade edilebilecek kurallar bulunmasa da hem sektörün
deneyimli isimlerinin tavsiyeleri hem de kendi tecrübeleriniz ile yaşayarak
görebileceğiniz şekilde üzerinde durulabilecek birçok nokta yer almaktadır.
Örneğin; yeni müşteri bulabilmek için atabileceğiniz bazı adımlar şu şekilde
olabilir:
* Emlakçılıkta en önemli
aşamalardan birisi tanıtım ve pazarlama işlerine çok yüksek özen göstermektir.
Günümüzde birçok emlak danışmanı ve emlakçı bu süreci pek önemsemediği için
yeni müşteriye ulaşmakta zorluk çekmektedir. Bu nedenle günümüzün imkanları ile
özellikle internet üzerinden ve sosyal medyada yer alarak kendinizi daha iyi
tanıtabilmeniz, elinizde bulunan gayrimenkulleri çok iyi bir şekilde
pazarlayabilmeniz ve size ulaşan herkese çok iyi geri dönüşler oluşturmanız
gerekir.
* Tecrübenizi göstermek ve
müşteriyi uzman olduğunuza iddia etmek çok önemli bir kavramdır. Elinizdeki bir
gayrimenkulü müşteriye pazarlarken, gayrimenkul konusunda her bilgiye sahip
olabilmeniz ve piyasadan gayrimenkulün bulunduğu bölgeye ya da sektörün
dinamiklerine hâkim olduğunuzu gösterebilmeniz gerekir.
* Yerel çevrenizi iyi tanımak bu
bölgedeki gayrimenkullerin tüm özelliklerini, aranan özellikleri ve gerekenleri
daha iyi belirlemeyi sağlar. Bu nokta emlak yönetimini başarılı bir şekilde
gerçekleştirmek için çok önemli olduğu kadar müşterinin istediği bilgiyi nerede
bulabileceğinizi size çok daha kolay bir şekilde de gösterir.
* Çevrenizi geniş tutmak bir
emlak danışmanı ve emlakçı olarak size her konuda artı sağlar. Özellikle
meslektaşlarınız ve diğer işletmelerde çalışanlar ya da işletme sahipleri ile
olan iletişiminiz referanslar sağlayabilmek, müşteri paylaşımları ya da iyi bir
iletişim ağı kurmak için önemlidir.
* Danışmanlığı önemsemeniz
emlakçılıkta en fazla önem verilmesi gereken ayrıntılar arasında yer alır.
Çünkü birçok gayrimenkul danışmanı sadece gelire odaklanarak müşterilere gelişi
güzel cevaplar veren ve en iyisini sunmayı başaramayan bir yapıya sahiptir.
Özellikle büronuzda bekleyerek müşteriyi ayağınıza gelmeye ikna edemeyeceğiniz
için iyi bir danışman olarak vizyon sahibi olduğunuzu ve insanların size
güvenebilmesini sağlamalısınız.
Emlak İşine Yeni Başlayanlara Öneriler
Emlak işine yeni başladığınızda daha önce tecrübe
etmediğiniz ve bilmediğiniz birçok konu ile karşılaşacaksınız. Bu konularda
sahip olmadığınız deneyim bazen geride kalmanıza ve müşteri bulamamanıza neden
olabilir. Örneğin gayrimenkul sektöründe çalışmak istiyorsanız, öncelikle
sadece 18 yaşını geçmiş olmanıza değil biraz daha yaşlanarak hayat tecrübesi
elde etmiş olmanıza güvenmeniz daha faydalı olabilir.
İlerleyen yaşın getirdiği tecrübe, karşınızdaki insanları
daha iyi tanıyabilmenizi, anlayabilmenizi ve onlarla benzer arzulara ya da
endişelere sahip olabilmenizi sağlar. Bu sayede siz de bir çalışan veya işletme
sahibi olarak daha planlı-programlı hareket ederek, müşteriye daha fazla değer
verebilirsiniz. İşletmeniz içerisinde gerek siz gerek arkadaşlarınız gerek
personelleriniz de çok daha iyi bir iletişim kurarak işletmenin tüm imkanlarını
hep birlikte çok daha iyi kullanmayı başarabilirsiniz.
Emlakçılık Püf Noktaları Nelerdir?
Günümüzün koşullarında emlakçılık püf noktaları genel olarak
müşteri memnuniyeti sağlamak üzerinde odaklanır. Çünkü her sektörde müşteri
memnuniyeti yer alsa da gayrimenkul sektöründe potansiyel müşteri ikna
edilmedikçe ve arkasından yeni müşteriyi getirmedikçe sektördeki çalışan veya
işletmelerin ayakta durması mümkün değildir.
Bugün sizin için net bir şekilde kısa cümlelerle ifade
edebileceğimiz emlakçılığın püf noktaları şu şekildedir:
* Günümüz koşullarında insanların
mutlak bir şekilde sosyal medya ilgisi bulunduğu düşünülerek Facebook, Twitter,
Instagram, YouTube, Linkedin ve Threads gibi tüm sosyal medya mecralarında
bulunmanız gerekir.
* Sektörünüz ile ilgili
organizasyonları takip ederek, yeni müşteriler için fuar ve farklı
etkinliklerde bulunmanız büyük fayda sağlar.
* Günümüzde gayrimenkul satış ve
tanıtımı için birçok ortak pazar yeri bulunsa da sadece size ait ve her zaman
güncel tutularak mobil uyum sağlayan bir web sitesi sahibi olmanız da çok
önemlidir.
* Özel günler ve kampanya
dönemleri müşterileriniz için bir avantaj olarak görülür.
* Dijital ortamda insanlara
ulaşarak müşteri memnuniyeti sağlayacağınız şekilde teşekkür kartları ve
hediyeler müşteri memnuniyetini üst safhaya ulaştırabilir.
* Günümüzün popüler emlak satış
ve tanıtım platformları mutlaka takip edilmeli ve yer almak için sistematik
hesaplar oluşturulmalıdır.
* Müşteri ile kurulan
iletişimlerde doğru diksiyon ve seviyeli iletişim kurallarına çok yüksek özen
göstermek gerekir.
* Bireysel olarak iyi bir
kartvizit sahibi olduğunuz gibi kurumsal olarak da mutlaka iyi bir kimliğe
sahip olup insanların aklında kalmanız önemlidir.
* Yer aldığınız bölgede bölgeye
hakim olmak ile birlikte bölgenin ihtiyaçlarını, sahip olduğu özellikleri ve
insanların bu bölgede aradıklarını çok iyi bilmeniz her zaman fayda
sağlar.
* Tecrübenizi
arttırmak ve sektörü daha içten kavrayabilmek için kitaplar okumak, TV
programları takip etmek ve sektör ile ilgili filmleri izlemek gibi tüm kültürel
etkinlikleri de es geçmemek gerekir.
Emlak Danışmanının Bilmesi Gerekenler Nelerdir?
Emlak danışmanları çok özel ve detaylı çalışmalar yaparak
bir müşteri portföyü oluşturabilir. Bu nedenle bir danışman çok geniş bir
rehbere sahip olarak bu rehberde sektördeki arkadaşlarından tanıdıklarına ve
müşterilerden müşteri potansiyeli olan insanlara kadar herkesi bulundurmalıdır.
Sizden danışmanlık hizmeti alan bir müşteri istediği gayrimenkule ulaşmak için
sürekli size ulaşmak zorunda kalmadan sizin alternatifler ile ona ulaşmanız ve
en iyisini sunabilmeniz gerekir.
Emlak danışmanı sadece ofisinde yer alarak çevresi ve
kendisine gelen müşteriler ile değil bölgedeki potansiyel müşteriler ve daha
uzaktaki işletmelerden gayrimenkul sahiplerine ve müşterilere kadar herkese
ulaşabilmelidir. Bir emlak danışmanlığı işletmesi kuruluşunda da mutlaka
insanların rahatlıkla duyabileceği bir açılış yapılarak, iyi bir tanıtım
gerçekleştirilmeli ve reklam çalışmaları ile müşteri portföyü oluşturma
açısından doğru adımlar atılmalıdır.
Emlakçılıkta başarılı yöntem ise yukarıda bahsettiklerimizin neredeyse tamamını sizin için yapan bir gayrimenkul firmasıdır. Bunun için bizimle hemen iletişime geçebilir, bayilik şartlarını inceleyerek bilgi sahibi olabilirsiniz.
Premar
Gayrimenkul Danışmanı olmak ve Premar
ofisi açmak için tüm avantajları inceleyebilir, başvuru sürecinizi başlatarak
detaylı bilgi alabilirsiniz.