Emlak İşinde Müşteri Nasıl Bulunur?

Emlak İşinde Müşteri Nasıl Bulunur?



Emlakçılık yani gayrimenkul danışmanlığı, çalışma alanının odağında temel olarak müşteriyi bulundurur. Yani sürekli bir şekilde yeni bir müşteri kitlesi ihtiyacı devam etmektedir. Müşteri kitlesinin yenilenmesi ve giderek artış göstermesi için de temel anahtar müşteri memnuniyeti olmak ile birlikte bu da sektör ve sektör çalışanları için daha yüksek gelir anlamına gelir. 

Emlakçılıkta Nasıl Müşteri Bulunur? 

Emlakçılık çok klasik bir tabir olarak genellikle halk tarafından kabul edilmiş bir meslek türüdür. Günümüzde daha spesifik ve teknik anlamda gayrimenkul danışmanlığı gibi daha fazla eğitim bazlı ve sistematik bir meslek yer alır. Ancak temelinde her iki meslek aynı amaca ve aynı çalışma alanına sahiptir. Sürekli bir şekilde müşteri ihtiyacı bulunan bu sektörde yeni bir müşteri, daha fazla gelir ve daha geniş bir portföy anlamına gelir. 

Müşterinin yenilenmesi ve artması için de emlakçılıkta yeni müşteriyi bulmanın yolları her zaman araştırılır. Aslında net bir şekilde bu artıyı elde etmek için ifade edilebilecek kurallar bulunmasa da hem sektörün deneyimli isimlerinin tavsiyeleri hem de kendi tecrübeleriniz ile yaşayarak görebileceğiniz şekilde üzerinde durulabilecek birçok nokta yer almaktadır. Örneğin; yeni müşteri bulabilmek için atabileceğiniz bazı adımlar şu şekilde olabilir: 

* Emlakçılıkta en önemli aşamalardan birisi tanıtım ve pazarlama işlerine çok yüksek özen göstermektir. Günümüzde birçok emlak danışmanı ve emlakçı bu süreci pek önemsemediği için yeni müşteriye ulaşmakta zorluk çekmektedir. Bu nedenle günümüzün imkanları ile özellikle internet üzerinden ve sosyal medyada yer alarak kendinizi daha iyi tanıtabilmeniz, elinizde bulunan gayrimenkulleri çok iyi bir şekilde pazarlayabilmeniz ve size ulaşan herkese çok iyi geri dönüşler oluşturmanız gerekir. 

* Tecrübenizi göstermek ve müşteriyi uzman olduğunuza iddia etmek çok önemli bir kavramdır. Elinizdeki bir gayrimenkulü müşteriye pazarlarken, gayrimenkul konusunda her bilgiye sahip olabilmeniz ve piyasadan gayrimenkulün bulunduğu bölgeye ya da sektörün dinamiklerine hâkim olduğunuzu gösterebilmeniz gerekir.

* Yerel çevrenizi iyi tanımak bu bölgedeki gayrimenkullerin tüm özelliklerini, aranan özellikleri ve gerekenleri daha iyi belirlemeyi sağlar. Bu nokta emlak yönetimini başarılı bir şekilde gerçekleştirmek için çok önemli olduğu kadar müşterinin istediği bilgiyi nerede bulabileceğinizi size çok daha kolay bir şekilde de gösterir. 

* Çevrenizi geniş tutmak bir emlak danışmanı ve emlakçı olarak size her konuda artı sağlar. Özellikle meslektaşlarınız ve diğer işletmelerde çalışanlar ya da işletme sahipleri ile olan iletişiminiz referanslar sağlayabilmek, müşteri paylaşımları ya da iyi bir iletişim ağı kurmak için önemlidir.

* Danışmanlığı önemsemeniz emlakçılıkta en fazla önem verilmesi gereken ayrıntılar arasında yer alır. Çünkü birçok gayrimenkul danışmanı sadece gelire odaklanarak müşterilere gelişi güzel cevaplar veren ve en iyisini sunmayı başaramayan bir yapıya sahiptir. Özellikle büronuzda bekleyerek müşteriyi ayağınıza gelmeye ikna edemeyeceğiniz için iyi bir danışman olarak vizyon sahibi olduğunuzu ve insanların size güvenebilmesini sağlamalısınız. 

Emlak İşine Yeni Başlayanlara Öneriler 

Emlak işine yeni başladığınızda daha önce tecrübe etmediğiniz ve bilmediğiniz birçok konu ile karşılaşacaksınız. Bu konularda sahip olmadığınız deneyim bazen geride kalmanıza ve müşteri bulamamanıza neden olabilir. Örneğin gayrimenkul sektöründe çalışmak istiyorsanız, öncelikle sadece 18 yaşını geçmiş olmanıza değil biraz daha yaşlanarak hayat tecrübesi elde etmiş olmanıza güvenmeniz daha faydalı olabilir. 

İlerleyen yaşın getirdiği tecrübe, karşınızdaki insanları daha iyi tanıyabilmenizi, anlayabilmenizi ve onlarla benzer arzulara ya da endişelere sahip olabilmenizi sağlar. Bu sayede siz de bir çalışan veya işletme sahibi olarak daha planlı-programlı hareket ederek, müşteriye daha fazla değer verebilirsiniz. İşletmeniz içerisinde gerek siz gerek arkadaşlarınız gerek personelleriniz de çok daha iyi bir iletişim kurarak işletmenin tüm imkanlarını hep birlikte çok daha iyi kullanmayı başarabilirsiniz. 

Emlakçılık Püf Noktaları Nelerdir? 

Günümüzün koşullarında emlakçılık püf noktaları genel olarak müşteri memnuniyeti sağlamak üzerinde odaklanır. Çünkü her sektörde müşteri memnuniyeti yer alsa da gayrimenkul sektöründe potansiyel müşteri ikna edilmedikçe ve arkasından yeni müşteriyi getirmedikçe sektördeki çalışan veya işletmelerin ayakta durması mümkün değildir. 

Bugün sizin için net bir şekilde kısa cümlelerle ifade edebileceğimiz emlakçılığın püf noktaları şu şekildedir:

* Günümüz koşullarında insanların mutlak bir şekilde sosyal medya ilgisi bulunduğu düşünülerek Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Linkedin ve Threads gibi tüm sosyal medya mecralarında bulunmanız gerekir. 

* Sektörünüz ile ilgili organizasyonları takip ederek, yeni müşteriler için fuar ve farklı etkinliklerde bulunmanız büyük fayda sağlar. 

* Günümüzde gayrimenkul satış ve tanıtımı için birçok ortak pazar yeri bulunsa da sadece size ait ve her zaman güncel tutularak mobil uyum sağlayan bir web sitesi sahibi olmanız da çok önemlidir. 

* Özel günler ve kampanya dönemleri müşterileriniz için bir avantaj olarak görülür. 

* Dijital ortamda insanlara ulaşarak müşteri memnuniyeti sağlayacağınız şekilde teşekkür kartları ve hediyeler müşteri memnuniyetini üst safhaya ulaştırabilir. 

* Günümüzün popüler emlak satış ve tanıtım platformları mutlaka takip edilmeli ve yer almak için sistematik hesaplar oluşturulmalıdır. 

* Müşteri ile kurulan iletişimlerde doğru diksiyon ve seviyeli iletişim kurallarına çok yüksek özen göstermek gerekir. 

* Bireysel olarak iyi bir kartvizit sahibi olduğunuz gibi kurumsal olarak da mutlaka iyi bir kimliğe sahip olup insanların aklında kalmanız önemlidir. 

* Yer aldığınız bölgede bölgeye hakim olmak ile birlikte bölgenin ihtiyaçlarını, sahip olduğu özellikleri ve insanların bu bölgede aradıklarını çok iyi bilmeniz her zaman fayda sağlar. 

* Tecrübenizi arttırmak ve sektörü daha içten kavrayabilmek için kitaplar okumak, TV programları takip etmek ve sektör ile ilgili filmleri izlemek gibi tüm kültürel etkinlikleri de es geçmemek gerekir. 

Emlak Danışmanının Bilmesi Gerekenler Nelerdir? 

Emlak danışmanları çok özel ve detaylı çalışmalar yaparak bir müşteri portföyü oluşturabilir. Bu nedenle bir danışman çok geniş bir rehbere sahip olarak bu rehberde sektördeki arkadaşlarından tanıdıklarına ve müşterilerden müşteri potansiyeli olan insanlara kadar herkesi bulundurmalıdır. Sizden danışmanlık hizmeti alan bir müşteri istediği gayrimenkule ulaşmak için sürekli size ulaşmak zorunda kalmadan sizin alternatifler ile ona ulaşmanız ve en iyisini sunabilmeniz gerekir. 

Emlak danışmanı sadece ofisinde yer alarak çevresi ve kendisine gelen müşteriler ile değil bölgedeki potansiyel müşteriler ve daha uzaktaki işletmelerden gayrimenkul sahiplerine ve müşterilere kadar herkese ulaşabilmelidir. Bir emlak danışmanlığı işletmesi kuruluşunda da mutlaka insanların rahatlıkla duyabileceği bir açılış yapılarak, iyi bir tanıtım gerçekleştirilmeli ve reklam çalışmaları ile müşteri portföyü oluşturma açısından doğru adımlar atılmalıdır.

Emlakçılıkta başarılı yöntem ise yukarıda bahsettiklerimizin neredeyse tamamını sizin için yapan bir gayrimenkul firmasıdır. Bunun için bizimle hemen iletişime geçebilir, bayilik şartlarını inceleyerek bilgi sahibi olabilirsiniz.

Premar Gayrimenkul Danışmanı olmak ve Premar ofisi açmak için tüm avantajları inceleyebilir, başvuru sürecinizi başlatarak detaylı bilgi alabilirsiniz.