Yeni bir işletme fikri olarak emlak ofisi açmak mutlak bir ihtiyaç olan yerleşim ve yatırım
amaçlı gayrimenkul alım-satım ve kiralamalarını gerçekleştirebilecek bir
işletme açmayı ifade eder. Zira günümüzde bu işletmeler kentlerin en önemli ve
vazgeçilmez işletmeleri arasında bulunmaktadır.
Günümüze kadar ise emlak ofisi açmak genellikle birçok
kişinin aklında neredeyse hiçbir koşul gerektirmeden yapılabilecek bir iş
olarak görülmüştür. Çünkü birçok kişi kendine güvenerek bir gayrimenkulün
pazarlamasını yapabileceğini ve insanları etkileyebileceğini düşünerek, bu
sektöre girmek istemiştir. Ancak günümüzde prosedürlerden piyasanın rekabetçi
yapısına ve insanların değişen ihtiyaçlarına kadar birçok ayrıntı emlak ofisi
açmak için farklı gereklilikler ve koşullar ortaya çıkarmıştır.
Emlak Ofisi Açmak İçin Gerekenler Nelerdir?
Emlak yani gayrimenkul her özelliğiyle farklı bir değere
sahiptir. Bulunduğu konum, metrekare olarak büyüklüğü, kullanım özellikleri ve
ihtiyaçlara ne kadar cevap verdiği gayrimenkulün değerini değiştirebilir. Bu
değişiklikler ve ihtiyaçların çeşitliliği de emlak sektöründe alım-satım,
kiralama ve emlak yönetimi gibi her ihtiyacı şekillendirmeyi
sürdürmektedir.
Emlakçı, gayrimenkul sahibi olan satıcı ya da mülk sahibi
ile alıcı ya da kiracı olarak hizmet almak isteyen kişiler arasında aracılık
görevi gerçekleştiren işletme sahibidir. Elbette gayrimenkul sahipleri sahip
oldukları bu mülkü bireysel olarak satabilir veya kiralayabilir. Ancak
günümüzün koşullarında hem güven hem daha fazla insana ulaşabilmek hem de
pratik sonuç elde etmek için emlakçılık büyük bir fayda sağlamaktadır. Bu
nedenle emlak ofisi açmak birçok kişi için cezbedici ve gerçekten karlı bir işletme
fikri olarak görülmektedir.
Emlak sektörü ülkemizde son yıllarda önemli bir ivme ile büyüme gösterirken, bir emlak ofisi açmak insanların sahip olduğu gayrimenkullerden elde etmek istedikleri geliri onlara daha pratik yolla sunarken, gelir elde etmeyi sağlamaktadır. Alım-satım, kiralama ve yönetim hizmetlerinde emlak ofisleri müşterileri için danışmanlık hizmeti de sağlayarak daha iyiye ulaşma şansı sağlamaktadır. Bu durumda da emlak ofisi açmak isteyen bir birey mutlak bir şekilde aşağıda sayılabilecek özelliklere sahip olmalıdır.
- Maddi olarak bir emlak ofisi kurabilmek için yeterli maliyete sahip olunmalıdır.
- Emlak ofisinin
kolaylıkla bulunabileceği ve ulaşılabileceği bir konumda işletme adresi tercih
edilmelidir.
- İyi bir
araştırma yapılarak bir müşteri portföyü, bir emlak
portföyü ve iyi bir işletme organizasyonu oluşturmalıdır.
- Emlakçılık
yapabilecek düzeyde sabırlı, araştırmacı, iyi iletişim kurabilen ve çözüm
odaklı yaklaşım benimsenmelidir.
- Prosedürler
gereği emlakçılık yapabilecek düzeyde mesleki yeterliliklere ve resmi
yeterliliklere sahip olmak gerekir.
- Emlakçılık
yapabilmek için gereken tüm belge, evrak ve resmi koşulları yerine getirebilmek
gerekir.
Emlak Ofisi Açmak İçin Gerekli Şartlar
Emlak ofisleri insanların rahatlıkla güvenebilecekleri,
tanıdıkları ve kurumsal yapısı ile kendini net ifade edebilen işletmeler
olmalıdır. Bu nedenle resmi merciler tarafından da insanların güvenebileceği ve
kayıtlı emlak ofisleri kurulması için belirli koşullar getirilmiştir. Yukarıda
sayılmış olan bireysel ve maddi koşullar yanında emlak ofisi açmak için bazı
yasal ve pratik şartları yerine getirmek mecburiyettir.
Emlakçı olabilmek
açısından özellikle fiziki noktada emlakçı ofisine ihtiyaç duyulduğu gibi bu
ofisin teknik donanımlar ile eksiksiz bir şekilde hazırlanmış olması da
gerekir. Yönetmelikler çerçevesinde de bir emlak ofisinin minimum 20 m2
gibi bir büyüklüğe sahip olması gerekir. Elbette ofis içerisinde çalışma
masası, bilgisayar, misafir ağırlama alanı, emlak ilanlarının yayınlanabileceği
bir bölge gibi birçok koşulun da sağlanması gerekir.
Emlak ofisi açmak
için ne gerekli sorusu açısından Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) onayı ile
verilmiş emlak danışmanlığı sertifikası, emlak mesleki yeterlilik belgesi ve
emlak yetki belgesi sahibi olmanız gibi önemli koşullar yer aldığını
söyleyebiliriz. Mesleki Yeterlilik Kurumu(MYK) tarafından düzenlenen eğitimler
ile alınan emlak mesleki yeterlilik belgesi ve sonrasında bu belge ile başvuru
sayesinde İl Ticaret Müdürlükleri üzerinden alınan emlakçılık yetki belgesi en
önemli koşullardır.
Emlakçılık yetki belgesi almak isteyen kişilerin 18 yaşını
doldurmuş olması ve en az ilköğretim mezunu olması koşulu bulunmaktadır. Ayrıca
eski hükümlü olmaması, daha önce iflas etmemiş olması ve konkordato ilan
etmemiş olması gibi gereklilikler de yer alır. Emlak mesleki yeterlilik belgesi
sahibi olan kişiler emlakçılık yetki belgesi başvurusunu online ortamda
Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi(TTBS) web sayfası üzerinden yapabilmektedir.
Başvuru yapılırken de hazırlanacak evraklar şunlardır:
- Bağlı bulunan
il vergi dairesi üzerinde yapılan kayıt ile alınan vergi levhası
- Asgari 100 saat eğitim alındığını gösteren emlak
danışmanlığı sertifikası
- Emlak mesleki yeterlilik belgesi
- Noter onaylı imza sirküsü
- En az 3 ay öncesinden alınmış oda kayıt belgesi
- Son tamamlanan okuldan alınan diploma belgesi
- Ticaret sicil gazetesi fotokopisi
- Adli sicil kaydı
Emlak Ofisi Açmak İçin Gerekli Evraklar
Eğitim sertifikası, mesleki yeterlilik belgesi ve emlakçılık yetki belgesi koşullarını tamamlayan kişiler emlak ofisi açmak için gereken tüm evraklarını hazırlayarak yine resmi kurumlar üzerinden başvurularını yapmaları ile işletme açma aşamasına gelebilirler. Genellikle emlak ofisi açmak için gerekli evraklar aşağıdaki listede olacak şekilde hazırlandıktan sonra ruhsat almak için başvurularak açılış izni talep edilebilir.
- Maliye Bakanlığı’na yapılan kaydı gösterir belge
- Açılış harcı için
ödeme yapıldığını gösteren dekont
- Vergi
dairesinden teslim alınan evrak
- Sanayi dernek
kaydı belgesi
- İşletme açılışı
için bildiri formu
- 6 kg yangın tüpü
sahibi olduğunuzu gösteren evrak
- Nüfus
cüzdanınızın arkalı önlü fotokopisi
- Emlak meslek
odası kaydınızı gösteren evrak
- Çevre temizlik
evrakı
- Esnaf kefalet
evrakları
- Esnaf ve Sanatkârlar
Odası kaydınızı ispat eden belge
- BAĞ-KUR kayıt
evrakı
- İşletme için
kullanılacak ofisin tapusu veya kira kontratı
- Zabıta
müdürlüğüne gerçekleştirdiğiniz ödemenin dekontu
- Halk Bankası'ndan
alınan ödeme makbuzu
Bu belgelerin tamamlanması ve başvuru yapılması ile birlikte
açılış izni aldığınızda emlak ofisi açmak için artık son adımları kolaylıkla
atabilirsiniz. Günümüz koşullarında profesyonel bir web sitesi sahibi olmanız,
sosyal medyada profillerinizi oluşturmanız, bir müşteri portföyü oluşturarak
firmanızı duyulur bir hale getirmeniz gerekir. Yasal prosedürler gereği
karşılaşabileceğiniz durumlar için muhasebeci ve avukat anlaşmaları yaparak,
teknolojik ihtiyaçlarınızı karşılayabilir ve artık emlak sektöründe ilerleme
elde edebilirsiniz.
Tüm bunlar, çok fazla bürokrasi ve zaman kaybını da beraberinde getirir. Bizimle çalışarak, prosedürleri çok daha hızlı bir şekilde aşabilirsiniz. Emlak ofisi açmak için bizimle iletişime geçerek detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.
Premar
Gayrimenkul Danışmanı olmak ve Premar
ofisi açmak için tüm avantajları inceleyebilir, başvuru sürecinizi başlatarak
detaylı bilgi alabilirsiniz.