Emlak Ofisi Açmak için Gerekenler Nelerdir?

Emlak Ofisi Açmak için Gerekenler Nelerdir?



Yeni bir işletme fikri olarak emlak ofisi açmak mutlak bir ihtiyaç olan yerleşim ve yatırım amaçlı gayrimenkul alım-satım ve kiralamalarını gerçekleştirebilecek bir işletme açmayı ifade eder. Zira günümüzde bu işletmeler kentlerin en önemli ve vazgeçilmez işletmeleri arasında bulunmaktadır. 

Günümüze kadar ise emlak ofisi açmak genellikle birçok kişinin aklında neredeyse hiçbir koşul gerektirmeden yapılabilecek bir iş olarak görülmüştür. Çünkü birçok kişi kendine güvenerek bir gayrimenkulün pazarlamasını yapabileceğini ve insanları etkileyebileceğini düşünerek, bu sektöre girmek istemiştir. Ancak günümüzde prosedürlerden piyasanın rekabetçi yapısına ve insanların değişen ihtiyaçlarına kadar birçok ayrıntı emlak ofisi açmak için farklı gereklilikler ve koşullar ortaya çıkarmıştır. 

Emlak Ofisi Açmak İçin Gerekenler Nelerdir? 

Emlak yani gayrimenkul her özelliğiyle farklı bir değere sahiptir. Bulunduğu konum, metrekare olarak büyüklüğü, kullanım özellikleri ve ihtiyaçlara ne kadar cevap verdiği gayrimenkulün değerini değiştirebilir. Bu değişiklikler ve ihtiyaçların çeşitliliği de emlak sektöründe alım-satım, kiralama ve emlak yönetimi gibi her ihtiyacı şekillendirmeyi sürdürmektedir. 

Emlakçı, gayrimenkul sahibi olan satıcı ya da mülk sahibi ile alıcı ya da kiracı olarak hizmet almak isteyen kişiler arasında aracılık görevi gerçekleştiren işletme sahibidir. Elbette gayrimenkul sahipleri sahip oldukları bu mülkü bireysel olarak satabilir veya kiralayabilir. Ancak günümüzün koşullarında hem güven hem daha fazla insana ulaşabilmek hem de pratik sonuç elde etmek için emlakçılık büyük bir fayda sağlamaktadır. Bu nedenle emlak ofisi açmak birçok kişi için cezbedici ve gerçekten karlı bir işletme fikri olarak görülmektedir. 

Emlak sektörü ülkemizde son yıllarda önemli bir ivme ile büyüme gösterirken, bir emlak ofisi açmak insanların sahip olduğu gayrimenkullerden elde etmek istedikleri geliri onlara daha pratik yolla sunarken, gelir elde etmeyi sağlamaktadır. Alım-satım, kiralama ve yönetim hizmetlerinde emlak ofisleri müşterileri için danışmanlık hizmeti de sağlayarak daha iyiye ulaşma şansı sağlamaktadır. Bu durumda da emlak ofisi açmak isteyen bir birey mutlak bir şekilde aşağıda sayılabilecek özelliklere sahip olmalıdır. 

  • Maddi olarak bir emlak ofisi kurabilmek için yeterli maliyete sahip olunmalıdır. 
  • Emlak ofisinin kolaylıkla bulunabileceği ve ulaşılabileceği bir konumda işletme adresi tercih edilmelidir. 
  • İyi bir araştırma yapılarak bir müşteri portföyü, bir emlak portföyü ve iyi bir işletme organizasyonu oluşturmalıdır. 
  • Emlakçılık yapabilecek düzeyde sabırlı, araştırmacı, iyi iletişim kurabilen ve çözüm odaklı yaklaşım benimsenmelidir. 
  • Prosedürler gereği emlakçılık yapabilecek düzeyde mesleki yeterliliklere ve resmi yeterliliklere sahip olmak gerekir. 
  • Emlakçılık yapabilmek için gereken tüm belge, evrak ve resmi koşulları yerine getirebilmek gerekir. 

Emlak Ofisi Açmak İçin Gerekli Şartlar

Emlak ofisleri insanların rahatlıkla güvenebilecekleri, tanıdıkları ve kurumsal yapısı ile kendini net ifade edebilen işletmeler olmalıdır. Bu nedenle resmi merciler tarafından da insanların güvenebileceği ve kayıtlı emlak ofisleri kurulması için belirli koşullar getirilmiştir. Yukarıda sayılmış olan bireysel ve maddi koşullar yanında emlak ofisi açmak için bazı yasal ve pratik şartları yerine getirmek mecburiyettir. 

Emlakçı olabilmek açısından özellikle fiziki noktada emlakçı ofisine ihtiyaç duyulduğu gibi bu ofisin teknik donanımlar ile eksiksiz bir şekilde hazırlanmış olması da gerekir. Yönetmelikler çerçevesinde de bir emlak ofisinin minimum 20 m2 gibi bir büyüklüğe sahip olması gerekir. Elbette ofis içerisinde çalışma masası, bilgisayar, misafir ağırlama alanı, emlak ilanlarının yayınlanabileceği bir bölge gibi birçok koşulun da sağlanması gerekir. 

Emlak ofisi açmak için ne gerekli sorusu açısından Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) onayı ile verilmiş emlak danışmanlığı sertifikası, emlak mesleki yeterlilik belgesi ve emlak yetki belgesi sahibi olmanız gibi önemli koşullar yer aldığını söyleyebiliriz. Mesleki Yeterlilik Kurumu(MYK) tarafından düzenlenen eğitimler ile alınan emlak mesleki yeterlilik belgesi ve sonrasında bu belge ile başvuru sayesinde İl Ticaret Müdürlükleri üzerinden alınan emlakçılık yetki belgesi en önemli koşullardır.

Emlakçılık yetki belgesi almak isteyen kişilerin 18 yaşını doldurmuş olması ve en az ilköğretim mezunu olması koşulu bulunmaktadır. Ayrıca eski hükümlü olmaması, daha önce iflas etmemiş olması ve konkordato ilan etmemiş olması gibi gereklilikler de yer alır. Emlak mesleki yeterlilik belgesi sahibi olan kişiler emlakçılık yetki belgesi başvurusunu online ortamda Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi(TTBS) web sayfası üzerinden yapabilmektedir. Başvuru yapılırken de hazırlanacak evraklar şunlardır: 

  • Bağlı bulunan il vergi dairesi üzerinde yapılan kayıt ile alınan vergi levhası
  • Asgari 100 saat eğitim alındığını gösteren emlak danışmanlığı sertifikası
  • Emlak mesleki yeterlilik belgesi
  • Noter onaylı imza sirküsü
  • En az 3 ay öncesinden alınmış oda kayıt belgesi
  • Son tamamlanan okuldan alınan diploma belgesi
  • Ticaret sicil gazetesi fotokopisi
  • Adli sicil kaydı

Emlak Ofisi Açmak İçin Gerekli Evraklar 

Eğitim sertifikası, mesleki yeterlilik belgesi ve emlakçılık yetki belgesi koşullarını tamamlayan kişiler emlak ofisi açmak için gereken tüm evraklarını hazırlayarak yine resmi kurumlar üzerinden başvurularını yapmaları ile işletme açma aşamasına gelebilirler. Genellikle emlak ofisi açmak için gerekli evraklar aşağıdaki listede olacak şekilde hazırlandıktan sonra ruhsat almak için başvurularak açılış izni talep edilebilir. 

  • Maliye Bakanlığı’na yapılan kaydı gösterir belge 
  • Açılış harcı için ödeme yapıldığını gösteren dekont 
  • Vergi dairesinden teslim alınan evrak 
  • Sanayi dernek kaydı belgesi 
  • İşletme açılışı için bildiri formu 
  • 6 kg yangın tüpü sahibi olduğunuzu gösteren evrak 
  • Nüfus cüzdanınızın arkalı önlü fotokopisi 
  • Emlak meslek odası kaydınızı gösteren evrak 
  • Çevre temizlik evrakı 
  • Esnaf kefalet evrakları 
  • Esnaf ve Sanatkârlar Odası kaydınızı ispat eden belge 
  • BAĞ-KUR kayıt evrakı 
  • İşletme için kullanılacak ofisin tapusu veya kira kontratı 
  • Zabıta müdürlüğüne gerçekleştirdiğiniz ödemenin dekontu 
  • Halk Bankası'ndan alınan ödeme makbuzu 

Bu belgelerin tamamlanması ve başvuru yapılması ile birlikte açılış izni aldığınızda emlak ofisi açmak için artık son adımları kolaylıkla atabilirsiniz. Günümüz koşullarında profesyonel bir web sitesi sahibi olmanız, sosyal medyada profillerinizi oluşturmanız, bir müşteri portföyü oluşturarak firmanızı duyulur bir hale getirmeniz gerekir. Yasal prosedürler gereği karşılaşabileceğiniz durumlar için muhasebeci ve avukat anlaşmaları yaparak, teknolojik ihtiyaçlarınızı karşılayabilir ve artık emlak sektöründe ilerleme elde edebilirsiniz.

Tüm bunlar, çok fazla bürokrasi ve zaman kaybını da beraberinde getirir. Bizimle çalışarak, prosedürleri çok daha hızlı bir şekilde aşabilirsiniz. Emlak ofisi açmak için bizimle iletişime geçerek detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Premar Gayrimenkul Danışmanı olmak ve Premar ofisi açmak için tüm avantajları inceleyebilir, başvuru sürecinizi başlatarak detaylı bilgi alabilirsiniz.